Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waarom punk

  • RoWe

    Wat is de beweegredenen dat je naar punk luistert? Ik wil geen discussie opwekken wat nu punk is, want dat mag mij betreft ieder voor zichzelf weten. Dat is meestal toch een eeuwige discussie. Je mag elkaars levensstijl en doen in beperkte mate afkraken zolang het netjes verwoord is :P

    Maar vind je het nu mooie muziek, ben je boos op de maatschappij of wil je complete anarchy in de gehele wereld bereiken? Staat de muziek los van het punk zijn en is dat bijzaak? Of vind je dat hoofdzaak? Luister je naar punk omdat het nu even mode is? Of luister je alleen naar de muziek, maar het punk zijn zelf boeit je niet zoveel? Ben je straight edge? Zoja, beweegredenen? Kortom, hoe beleef je punk en wat het betekent het voor jou?

    Ik trap af

    Ik vind mezelf geen punker, en ik zie er ook niet uit als een punker. Mijn gedrag daarentegen is wel wat rebels, maar dat maakt me nog geen punk. Bier drinken is een belangrijk onderdeel van me leven. (zes of zeven dagen in de week, stoer he ;) ) Verder luister ik het liefst wat muziek betreft naar hardcore. Ik ben niet straight edge, maar dat was al duidelijk.

    Verder ben ik boos op de maatschappij maar we kunnen er toch geen reet aandoen behalve met de mensen die ook boos zijn gebroedelijk bier gaan zuipen opdat we de volgende ochtend weer kruipend naar huis verschanzen. In een hardcore pit kan ik meestal al me opgekropte woede kwijt van de afgelopen week/weken en dat geeft me altijd weer een voldaan gevoel als ik weer naar huis ga. Punk(lees:hardcore) betekent voor mij bier drinken met vrienden, pitten met vrienden. Niets meer eigelijk

  • Loes

    RoWe schreef:

    >

    > Wat is de beweegredenen dat je naar punk luistert? Ik wil

    > geen discussie opwekken wat nu punk is, want dat mag mij

    > betreft ieder voor zichzelf weten. Dat is meestal toch een

    > eeuwige discussie. Je mag elkaars levensstijl en doen in

    > beperkte mate afkraken zolang het netjes verwoord is :P

    >

    > Maar vind je het nu mooie muziek, ben je boos op de

    > maatschappij of wil je complete anarchy in de gehele wereld

    > bereiken? Staat de muziek los van het punk zijn en is dat

    > bijzaak? Of vind je dat hoofdzaak? Luister je naar punk omdat

    > het nu even mode is? Of luister je alleen naar de muziek,

    > maar het punk zijn zelf boeit je niet zoveel? Ben je straight

    > edge? Zoja, beweegredenen? Kortom, hoe beleef je punk en wat

    > het betekent het voor jou?

    >

    > Ik trap af

    >

    > Ik vind mezelf geen punker, en ik zie er ook niet uit als een

    > punker. Mijn gedrag daarentegen is wel wat rebels, maar dat

    > maakt me nog geen punk. Bier drinken is een belangrijk

    > onderdeel van me leven. (zes of zeven dagen in de week, stoer

    > he ;) ) Verder luister ik het liefst wat muziek betreft naar

    > hardcore. Ik ben niet straight edge, maar dat was al duidelijk.

    >

    > Verder ben ik boos op de maatschappij maar we kunnen er toch

    > geen reet aandoen behalve met de mensen die ook boos zijn

    > gebroedelijk bier gaan zuipen opdat we de volgende ochtend

    > weer kruipend naar huis verschanzen. In een hardcore pit kan

    > ik meestal al me opgekropte woede kwijt van de afgelopen

    > week/weken en dat geeft me altijd weer een voldaan gevoel als

    > ik weer naar huis ga. Punk(lees:hardcore) betekent voor mij

    > bier drinken met vrienden, pitten met vrienden. Niets meer

    > eigelijk

    Ik luister geen punk omdat het zogenaamd “in” is.. ik vind het gwoon goede muziek, kan me er helemaal op uit leven en heb gewoon lol. That's all… mensen die het luisteren omdat ze maar meedoen met de rest vink een beetje zwakjes. Je moet het luisteren omdat je het kickuh vind en niet omdat je mee wil lopen. Mij boeit ut echt nix als mensen een andere muziek smaak hebben, ieder voor zich toch? Verder vind iedereen me er wel als een punker uitzien mja… ik vind mezelf nou niet echt punker ofzow.. en wat is nou eigenlijk een echte punker? wat is een echte kakker? is nooit te zeggen toch? iedereen plaatst elkaar in hokjes maar heeft denk ik helemaal geen zin en eigenlijk niemand in een hokje te plaatsen valt.. maar goed.. das mijn mening dus.. reacties?

  • Lindsay

    Hokjes zullen er altijd blijven zijn loes,die kun je niet ontlopen.

    Iedereen stopt iedereen in een hokje..who cares,ik maak me er niet druk om.

    ' T zal allemaal wel.

    Wat echte punk is..tjah..ik denk dat het gewoon een jeugdcultuur van vroeger is,

    Laten zien waar je voor stond..anarchisme en anti fascisme enz enz.

    Ik wil niet zeggen dat Punk dood is,punk word nog steeds gemaakt kijk maar naar de muziek en all.

    Ik ben zelf extreem Links..het is dus niet zo dat ik nazi's en alles uitscheld voor “@!#$” nazi…dan ben ik in principe hetzelfde bezig als hun,bij negroide,en homofiele mensen.Maar ik ben er gewoon tegen,ik geef me mening maar laat het daar verder bij,ik heb weleens in ANTIFA demonstraties meegelopen enzo.

    Uhm ik ben vegetarisch.En in een boel anarchistische ideeen kan ik wel meekomen.

    Van mij part mag balkenende echt weggaan.Zijn bezuinigingen zijn echt abnormaal veel,en de arme worden armer en de rijken steeds rijker.Am I right?

    Maar ja..dr valt weinig aan te doen,als zoveel mensen blijven stemmen voor een kabinet he!

    Punk is voor mij gewoon een vroeger jeugdcultuur,waarin ik veel mezelf kan vinden.

    Ik denk daarom punk :) En ik luister natuurlijk naar de muziek :) en bier zuipen doe ik ook maar dat is maar een bijzaak.

    Cheers.

  • Loes

    Okeej, is ook zo. je kan er niet aan ontkomen aan die hokjes. mensen blijven het toch wel doen. iedreen doet het, zelfs ik. maar tog vind ik het niet kloppen, maar zoals je zegt: je komt er toch niet vanaf en het hoeft ook niet. Maar dan kan het nog wel jammer zijn.

    Over dat je je mening gaf, ik vind het best. Ik respecteer mensen die zijn/haar mening naar voren brengen. Mensen hoeven van mij echt niet met elkaar eens te zijn over meningen, dat kan ook niet. Maar ik vind wel dat iedereen elkaars mening gewoon moet respecteren.

    Maar goed, t onderwerp wijkt een beetje af nu..

    Wat je zei over bierdrinken, owkeej dat doe ik ook.. maar ik vind het echt geen herkenbaar iets van punk ofzow. Meer mensen drinken bier en het is niet echt iets wat specifiek punk is. Dus bijzaak ja…

  • RoWe

    Bier drinken is idd geen punk, want anders stikt het hier van de punkers in nederland :P maar het kan wel een onderdeel zijn van je punkzijn. Je kan overal tegen aanschoppen, maar een beter begin begint bij jezelf. Dat is de beweegreden om geen bier te drinken. Dat is de straight edge gedachte.

  • Lindsay

    Ik respecteer alle meningen loes,als je me verhaal goed gelezen had kun je dat opmerken uit het stukje wat ik over nazi's en dergelijke schreef :)

  • RoWe

    http://www.kafka.antifa.net/stopnnpnr.htm

    hier ook toevallig meegelopen :P

    http://www.schlijper.nl/archive/2003/10/25.html

  • Lindsay

    Nope, in Apeldoorn :) nou dat was me een rel.

  • Kurt

    He rowe ga jij anders ff met je vriende slapen h*mo

  • Peter

    HAHAHa. Geweldig.