Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Waarom punk

  • RoWe

    slapen met me vrienden na een flinke avond zuipen. Waarom niet, dat heerst

  • Lindsay

    vanwaar die opmerkingen?

  • Peter

    Je bedoelt die opmerkingen over dat slapen?

  • Lindsay

    Ja.

  • Peter

    Ik denk dat ie ‘slapen’ eventjes verkeerd opvatte ofzo? Beetje jammer zulke reacties…

    Oh, en mijn reactie was sarcastisch bedoeld natuurlijk :P

  • RoWe

    lol, ik las het wel goed, alleen waarom zou ik het anders moeten intrepreteren. Ik ben niet iemand die meteen aan gay zijn denkt als iemand het heeft over vrienden. Dat hij dat waarschijnlijk wel bedoeld zou me een worst wezen. Dat geeft meer aan over hem dan over mij :P

  • -[[ Debbiej ]]-

    Waarom nou punk ?…

    naahW .. ten 1e .. de MuzieWk isz gewoon kewl :D

    De kleding .. Er is gewoon geen KledinGstyle .. elke punker kleed zich er andersz bij ..!! maar ik haat die modekutjuhsz die als punkers erbij lopun omdat het in de mode isz ..

    en punk roelt gewoon ..

  • Lindsay

    Alweer je stuk tekst waaruit ik weinig normale woorden kan halen!

  • -[[ Debbiej ]]-

    en ik Typ noGwel Zow ZichtbaaWr jow ..

    pff .. Je kan lezun en goed leZun he ..

    Sweetdreamsz

  • Maart

    Hee guys,

    Mag ik eens even wat zeggen over hokjes. Wat ik nu ga zeggen zal misschien niet iedereen leuk vinden, want dan moet je gaan nadenken over jezelf en misschien wel de waarheid onder ogen durven zien.

    Iedereen loopt te zeiken over in hokjes geplaatst worden, maar eigenlijk doe je dat zelf.

    De mens is in eerste instantie al een ‘kuddedier’. Je wil niet als individu hier rondlopen. Naar mijn mening een soort angst om alleen te zijn, alleen over te blijven. En de mens zoekt volgens mij van nature al een groep waar hij bij hoort. Kijk maar bijvoorbeeld naar families. Sommige dieren gaan al vrij vroeg bij de geboorte al weg bij hun ouders. Wij houden ons leven lang contact (meestal dan).

    Ten tweede, als je nergens bij hoort, wie ben je dan? Mensen zijn op zoek naar identiteit. Door ergens bij te horen ben je iemand.

    Ten derde, door ergens bij te horen sta je sterker. Mensen zijn bang om de wereld alleen aan te moeten. Met een groep denk je de hele wereld aan te kunnen. Je bent niet meer bang om gepest te worden, want je hebt een groep achter je. Waarom denk je dat buitenbeentjes altijd zo onzeker zijn? Die moeten alleen tegen de wereld “vechten”.

    Ik vecht tegen de hokjes. Maar weet dat het verdomde moeilijk is om anderen daar in mee te krijgen. En er zijn zat mensen die met mij mee roepen dat ze vechten tegen hokjes, bijvoorbeeld door het woord alto achter je naam te zetten, maar naar mijn mening is dat behoorlijk zwak. Vroeger wilde ik ook alto zijn/worden (ik was een buitenbeentje), maar ben daar ondertussen van afgestapt. Een alto is ook een hokje, om maar even terug te komen op de punten van hierboven. Ook alto's doen hieraan mee. Je wilt ergens bij horen, door de angst om alleen over te blijven, niemand te zijn. Goed voorbeeld hiervoor. Hoeveel van jullie kunnen genieten van Britney Spears of R ‘n’ B. En dan ook echt om dat je het leuk vindt? Of mag dat niet als alto zijnde? Of trance? Ik kan genieten van Britney Spears. lang niet alle liedjes, maar dat is een kwestie van smaak en niet van taboe. Trance kan ik ook leuk vinden. Zo vind ik het ook bull dat je als punker naar ska en punk luistert (en wel of niet anarchistisch bent). Ik vind ska helemaal geweldig, ik ben geen punker, anarchisme snap ik geen hol van (ik heb mijn eigen levensovertuiging).

    Even over mijn eigen identiteit. Ik ben niks! Ah wat zielig. Nee helemaal niet zielig, ik ben écht mezelf. Ik draag wat ik leuk vind (al zouden dat punthakken zijn, ik vind die dingen overigens wel oerlelijk, maar dat even terzijde) ik luister naar muziek niet naar de mening van anderen of de groep over muziek, en ik doe gewoon wat ik doe ik zeg gewoon wat ik zeggen wil en ik vind wat ik vind, zonder dat anderen me daar op kunnen afwijzen. Andersom wijs ik ook niemand anders zomaar af, zonder die persoon te kennen. Dat is trouwens ook nog wel een leuk onderwerp, vooroordelen over een andere groep dan je eigen, maar dat in een eventueel volgend hoofdstuk. Ik ben niet heel erg populair in de klas (nog steeds niet, heb daar ook minder behoefte aan, als ik maar gerespecteerd wordt) heb ook geen groep vrienden dagelijks om me heen, of helemaal geen groep vrienden, wel vrienden. Nou zit ik ook niet meer op de middelbare, waar zulk soort dingen bijna een vereiste zijn, anders lig je eruit. Maar genoeg over mij.

    Overigens: Ik ken een heleboel coole alto's (Ook een heleboel coole niet-alto's) en heb zeer veel respect voor hun levensovertuiging en hun denken (door hun ben ik aan het denken gegaan). Maar, échte “alto's” denk hier eens over na en neppe alto's (lees: ik ben cool want ik durf mezelf/apart te zijn) denk hier ook over na of buzz op (of terwijl grow up, doe normaal, rot op).

    Dat was hoofdstuk 1 van de mens en zijn overlevingsdrang geschreven door Maartje van der Hoorn. Volgende week gaan we verder met hoofdstuk 2.

    Nee even serieus, als ik mensen aan het denken heb gezet of mensen zijn het met mij eens (of juist niet) laat het dan ff weten.

    Toedels.