Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

anarchist of niet?

  • Lindsay

    Is hier iemand van jullie anarchist?

    Zoja waarom en wat versta je eronder!!

  • Peter

    Laten we eerst eens met jou beginnen, ben jij anarchist en waarom (niet)?

    Ik geloof niet zo in het anarchisme, om de simpele reden dat ik er geen voordelen in zie. Ik versta onder anarchisme een systeem zonder overheid, waardoor je een volledige vrije markt krijgt en het recht van de sterkste ter sprake komt. Ik denk dat we dan gelijk back to basic gaan, omdat het dan een enorme teringzooi wordt :P

  • Lindsay

    Zoals ik al in een eerder stukje vermeldde: Ik kan in sommige anarchistische ideeen wel komen..

    Maar ik ben niet volkomen anarchist

  • Peter

    Ja, in sommige ideëen, maar welke? Want zo weet ik nog steeds niet wat je precies aanspreekt :)

  • RoWe

    http://www.anarchisme.nl

    Hoewel dierenactivisten niet zozeer met anarchie op zich te maken heeft.

    Als leuk voorbeeld laatst met die nertsen ofzow die werden vrijgelaten. Stoere actie van deze ‘dierenliefhebbers’, maar staan ze er ook wel bij stil dat diezelfde nertsen niet meer kunnen overleven in de natuur omdat ze dat nooit geleerd hebben? En dat ze een straat verderop morsdood gereden worden. Wees dan zo stoer en steel die nerts en breng hem onder in je eigen huis en ga hem vetroetelen en verzorgen. Dan ben je pas voor mij een dierenliefhebber.

    http://www.anarchie.be/index/show.php?t=56

    Zoiets heb ik ook met anarchie. Het is leuk als we misschien ooit eens anarchie bereiken, maar staan ze er ook wel bij stil dat wanneer het zover is dat er mogelijk mensen misbruik gaan maken van de nieuwe vrijheid die er dan zal heersen?

  • Lindsay

    Ik wil gewoon me eigen baas zijn…van mij mag het hele verzet weg..of nou sowieso balkenende..die bezuinigingen zijn abnormaal veel..en rijker worden rijker en arme worden armer.

    Natuurlijk wil ik wel een anarchistische samenleving zonder geweld.

  • Lindsay

    Ben dus ook absoluut niet VOOR het kyoto verdrag ;)

  • Timme

    Hej

    Leer eerst maar eens het verschil tussen anarchisme of anarchie te onderscheiden

    -Anarchisme:

    Iedereen heeft dezelfde rechten en inkomen. Alles wordt gedeeld. Je hebt dus geen eigendommen. Dit komt nog steeds voor in deze wereld in leef communes.

    En ten slotte: anarchisme is de grondlegger van het communisme. Alleen in het communisme is er een leider om dit te handhaven. Wees dan niet verward met het communistische Rusland, want dat was gefaald omdat er machtsmisbruik en een wapenwedloop was. Ook heette het is Rusland het marxisme, dit met onder andere het 5 jaren plan om de economie snel te laten groeien. (ook mislukt vanwege de wapenwedloop)

    -Anarchie:

    Dit is wat minder vriendelijk, de sterkste overleeft. Er is geen heerser en er is geen orde. Dit is net als in de dierenwereld, ben je te zwak dan sterf je.

    Jullie zullen vast denken dat ik uit mijn nek @!#$, maar dit heb ik uit een encyclopedie. Een aardig oude, dat wel. Hij stond bij mijn oma en ik kwam dit toevallig tegen. Het is niet letterlijk overgenomen, want het was al een tijd terug. En dat van rusland heb ik trouwens van school en discovery ofzo….

    Groetjes, Tim

    En ja.. ik ben voor anarchie!!! maar dat is een lang verhaal.. neem maar gewoon van me aan dat ik gek in mn kop ben.

  • bert db

    anar'chisme o 1 leer vd anarchie als politiek ideaal; 2 regelloosheid, ordeloosheid, chaos

    (uit het woordenboek)

    met andere woorden: anarchisme is het streven naar anarchie.

    je @!#$t dus inderdaad uit je nek.

    Timme schreef:

    >

    > Hej

    >

    > Leer eerst maar eens het verschil tussen anarchisme of

    > anarchie te onderscheiden

    >

    > -Anarchisme:

    > Iedereen heeft dezelfde rechten en inkomen. Alles wordt

    > gedeeld. Je hebt dus geen eigendommen. Dit komt nog steeds

    > voor in deze wereld in leef communes.

    > En ten slotte: anarchisme is de grondlegger van het

    > communisme. Alleen in het communisme is er een leider om dit

    > te handhaven. Wees dan niet verward met het communistische

    > Rusland, want dat was gefaald omdat er machtsmisbruik en een

    > wapenwedloop was. Ook heette het is Rusland het marxisme, dit

    > met onder andere het 5 jaren plan om de economie snel te

    > laten groeien. (ook mislukt vanwege de wapenwedloop)

    >

    > -Anarchie:

    > Dit is wat minder vriendelijk, de sterkste overleeft. Er is

    > geen heerser en er is geen orde. Dit is net als in de

    > dierenwereld, ben je te zwak dan sterf je.

    >

    > Jullie zullen vast denken dat ik uit mijn nek @!#$, maar dit

    > heb ik uit een encyclopedie. Een aardig oude, dat wel. Hij

    > stond bij mijn oma en ik kwam dit toevallig tegen. Het is

    > niet letterlijk overgenomen, want het was al een tijd terug.

    > En dat van rusland heb ik trouwens van school en discovery

    > ofzo….

    >

    > Groetjes, Tim

    >

    > En ja.. ik ben voor anarchie!!! maar dat is een lang

    > verhaal.. neem maar gewoon van me aan dat ik gek in mn kop ben.

  • RoWe

    Ik ben gister toen ik naar huis liep geslagen en geschopt door een gast zonder enige aanleiding, liep alleen langs en kende heel die lui niet. Verderop stonden er nog 5 dus heb me maar niet echt verdedigd. Kan nu niet lopen zonder me ergens aan vast te houden, de *$&&#$*# lijers

    Wat ik hiermee wil zeggen is dat wanneer bijvoorbeeld politie er niet meer is en geen regels (hoewel ze hier ook niet waren GVD) dat dit veel vaker voor gaat komen