Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

anarchist of niet?

  • Peter

    Da's weer lekker @!#$ RoWe :(

    Maar je hebt gelijk, dit soort dingen gaan dan constant gebeuren. De sterkste overwint, en hoe ben je het sterkst: met een grote groep. Dat zie je nu natuurlijk ook, maar dan is het horen bij een groep een must om te overleven (tenzij je rambo bent natuurlijk) :)

  • -[[ Debbiej ]]-

    AnarChy.. ]]- Roelt..

    Wat nou RuleS ? Wat nou CommerCie .. Wat nou CopSz ..

    bagguwr bagguwr bagguwr…

    just @!#$ the Sytem ..!!

    Blaat..~

    bye bye

  • Maart

    Hi,

    Ik heb ff een vraagje als ik me er ook mee mag bemoeien. Ik heb er geen verstand van ofzo, maar taalkundig lijkt het me logisch dat anarchie afgeleid is van anarchisme (of andersom), dus zou je denken dat het op elkaar lijkt of bij elkaar hoort. Niet dat ik twijfels heb aan jou verklaringen hoor. In tegendeel, ik vind het goed klinken en het is duidelijk. Maar ik vraag me dan af wat de link is tussen die twee. Of is er eigenlijk geen link? De enige link die ik kan vinden is dat er bij beide gevallen geen leider is. Nou mot ik ook wel ff zeggen dat ik een politieke, maatschappelijke dummy ben, gewoonweg omdat ik het vertik om met met zulke halsbrekende vermoeiende onderwerpen bezig te houden. Mijn levensmotto, ik geniet van het leven en zolang ik niemand lastig val met wat ik doe doe ik gewoon waar ik zin in heb. Simpel hè. En best fijn.

    Groetjes.

  • Wicked Witch Merel

    Hallo! Even reageren op het berichtje van RoWe… dat gebeurt mij dus ZO vaak! en ik word er ZO kwaad van! Het is echt ongelooflijk..! een vriend van mij is laatst ook gewoon in elkaar getrapt en de politie vond dat het ´zijn eigen schuld was´ want ja hij ´loopt er ook erg uitdagend bij met die hanenkam´ ja jezus! wat een onzin!

    En inderdaad… ze zijn altijd met meer… als ZIJ alleen zijn laten ze je namelijk wel gewoon met rust… *zucht* waarom??? =l

  • Onyx

    Ze willen laten zien dat ze sterk zijn. Ik heb het ook wel eens gehad, 4 meiden van rond de 18 die mij en een vriendje van mij te lijf gingen, wij waren 14 ofzo. Uiteindelijk stond er een groep mensen gewoon omheen te KIJKEN en ze deden helemaal niets.

    Vaak zijn ze eigenlijk bang voor je maar door je dan maar in elkaar te trappen, te kleneren, te pesten of dingen naar je te gooien voelen ze zich stoerden. Ik ben zelf ook een keer met stenen bekogelt en men heeft vuurwerk op mij geschoten. Op school ben ik vaak met brood bekogelt en heb ik met meerdere leerlingen gevochten.

    Nou, ik weet dat als ik ze tegen kom in hun eentje op straat dat ze niets meer durven en als ik dichterbij kom zie ik ze ook altijd liever een blokje om lopen.

    Daarom ben ik tegen anarchie, wat is er eigenlijk mis met onze democratie? Oké, veel dingen gaan niet altijd even goed en zoals wij dat willen maar hoe zouden jullie het dan beter doen? Dat vind ik eigenlijk wel een onderwerp om een nieuw topic over te beginnen.

    Groetjes,

    Onyx

  • RoWe

    De reden is gewoon de kick en het stoer doen denk ik. Ik vind het gewoon zwaar triest dat alleen al langslopen genoeg reden is om in mekaar geslagen te worden. Heb me niet verdedigd omdat ik al een maandje onverzekerd (ziekenfonds) rondloop. Heb dus nog veel geluk gehad. Die kerel had ik anders wel een lesje kunnen leren want hij kon net zo goed boksen als president bush politiek kan bedrijven. Maar jammer en triest om te zien dat dit gebeurd, niet alleen hier, maar schijnbaar overal is het triest gesteld

  • Onyx

    In de USA is het nog veel erger gesteld met de maatschappij dan hier maar Nederland begint ook al steeds meer te ver-amerikaniseren.

    De mensen die je lastigvallen zijn meestal dezelfde soort types, óf allochtonen, óf veel van die nazi/extreem rechtse gasten.

    Ik ken een illegale Pool en die verwachtte Nederland als een vrij en accepterend land maar hij zag dat hier ook veel scheidingen overal tussen zitten. Hij vond het, zei hij, erg sterk op Amerika lijken. Buitenlanders gaan niet met de Nederlanders om en de Nederlanders amper met de buitenlanders. Dat ligt denk ik aan de cultuur van de meeste “Warme” allochtonen (daarmee bedoel ik turken, marokkanen etc.). Zij verschillen zo veel van ons dat ze ons soms ook niet kunnen begrijpen. Met bijvoorbeeld allochtone duitsers ofzo is het echt niet erg, die hebben ongeveer dezelfde cultuur als wij. Hmm… dit wijkt wel veel van het onderwerp af zeg ;) Nu ja, het heeft er verder wel mee te maken.

    -Onyx-

  • drop-kick

    BALKENELLENDE

  • jorrit

    Wie wil weten wat anarchisme is volgens anarchisten zelf moet

    http://anarchism.ws maar checken voor een simpele introductie, en misschien daarna het wat moeilijkere www.anarchistfaq.org (alles wat je altijd al wilde weten maar..)