Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vraagje

  • punkertje

    Diep van binnen heb ik wel wat punk gevoelens en ik vind de muziek ook wel leuk…. soms vragen mensen of ik punk ben en ik weet dan eigenlijk niet zo goed wat te antwoorden. ben ik 't nou, of niet?

  • Peter

    Dit had eigenlijk wel in het ‘frustaties’ topic gepast. Maar goed, dit heb ik ook. Ik zie er niet uit als een punker, maar vindt gewoon de muziek goed en kan me in sommige punk ideeen vinden. Maar mensen zullen me niet vragen of ik een punker ben als ze me zien ;)

  • Rinus!

    grappig…moet aan mezelf denken als ik dit lees…uhm je bent wat je bent…denk alleen niet dat je perse in de kledingwinkel van je muziekkeuze hoeft te lopen.

    Houd ook van skatepunk maar ga er niet als een skater bijlopen.Omdat ik die behoefte niet heb…maar ik ben zo punk als de pleuris tenminste qua ideeen en muziekkeuze….maar ik loop er graag netjes bij…dus op de vraag ben ik punk weet jij zelf alleen het antwoord…voel je je punk?of moet je je uiten met de kleding die daar aan verbonden zit?groeten

    Rinus!

  • RoWe

    Leuk al die “ik ben punk” “ik vind dat geen punk” “ik vind dat wel punk”. Maar tis eigelijk totaal niet boeiend of je nu punk bent.

    punk1 (de ~ (m.), ~s)

    1 subcultuur, in de jaren zeventig van de twintigste eeuw gevormd door jongeren die van een afwijzende houding ten aanzien van de maatschappij blijk gaven door een opvallende, vaak provocerende levensstijl, later vooral gericht op mode, muziek enz.

    Ik ben niet iemand die even punk gaat uitleggen. Want ik weet zelf eigelijk ook niet eens wat het nu echt inhoud. Maakt me niet uit ook.

    Een punker vind ik wanneer:

    Je vind jezelf iemand met de juiste stijl en levenswijze. Je vind het niet alleen, je denkt het ook dat het de juiste levensstijl en levenswijze is. Je eigen manier van denken over hoe het zou moeten en in hoeverre het mogelijk is ook doen. En dan niet volgens de opgedrongen meningen en normen en waarden, maar volgens je eigen wil en gedachtes.

    Jezelf zijn, jezelf uiten en je eigen zin doen. Vaak resulteert dit in een afzetten. Als je ouders vaak gezegd hebben dat je eigenwijs bent, en ook veel mensen binnen je vriendenkring dan is dat een soort afzetten tegen de dingen die je opgedrongen worden waarmee je het niet mee eens bent. Dat de van dale dan maatschappij zegt, kan ook. De maatschappij dringt je ook van alles op. Het leuke is dat je zelf ook deel uitmaakt van die maatschappij, dus uiteindelijk schop je tegen jezelf. Hetgeen allemaal resulteert in misschien geen baan, weinig vrienden, etc.

    Punkers zijn met andere woorden eigenwijze mensen. Soms leid dit nog weleens tot arrogantie helaas.

    In mijn ogen kan een bankdirecteur net zo punk zijn als een hanenkamdragendekraker. Zoals sid vicious ooit zong “I did it my way”

  • Ramona

    Het maakt niet uit hoe je uit ziet! Tegenwoordig ben je juist punk als je er NIET punk uitziet. Zet maar eens een programma als Top of the Pops op, alle boy / girlbands hebben tegenwoordig wel een “hanenkam” of erger nog, lopen ze met een t-shirt van Joey Ramone ! De man zou zich omdraaien in z'n graf!

    Ik houd ook van punk, speel zelfs in een punkband, maar ik zie er eigenlijk helemaal niet punk uit.

  • alex

    ramona…. met jou ben ik het HELEMAAL eens!!!

    leuke naam trouwes.. Ramones– Ramone—- RAMONA!!!

    grapje ;)

    ik luister naar de oudste punksoorten en niemand hoeft dat aan mij te zien.

    so what if you see know I'm punk…Ramona schreef:

  • alex

    Ramona schreef:

    sorry hiervoor… wou originele bericht invoegen en weer wissen.. niet helemaal gelukt… kan niet zo goed met computersss

  • alex

    @!#$ dat lijkt nog nergens op!

    sorry.. ramona schreef: niet onder mijn naam.. niet onder alex en ik citeere haar niet… ik hoop dat het nu duidelijk is, voordat ik ruzie met ramona krijg…

    later

  • RoWe

    Ach, tis uidelijk wat je zeggen wou , zij het in 3x hehe

  • RoWe

    http://sykospark.net/punk/

    Zo, en nu allemaal volgens deze regels ;)